Dle mého názoru existuje ve světě jen několik málo horších věcí, než když k vám do podniku přijde konzultant v dechberoucím obleku a začne vám říkat, co všechno máte udělat. Je to arogantní, zbytečné a hned první den toho budete mít tak akorát dost.
Před několika lety jsem se účastnil události, kde jedním z řečníků byl i konzultant. Když se ho jeden z účastníků zeptal, zda lidem říká, co mají dělat, byl jsem rád, když řekl, že by nic takového svému klientovi nikdy neudělal.
Jsem na tom osobně úplně stejně. Příčí se mi prostě jen tak přijít do podniku a začít upravovat či navrhovat proces tak, jak si myslím, že by měl dle mého názoru vypadat. Pevně věřím, že dobrý procesní či průmyslový inženýr, nebo i jiný člověk rozumějící procesům, dokáže velmi dobře usnadnit práci při zlepšování a nastavování procesů, ale nikdy by neměl diktovat svému zákazníkovi, jak by daný proces měl vypadat.
Občas jsou koncepce budoucích procesů celkem jasné, ale přesto je opravdu důležité, aby si sám zákazník, tedy daný podnik řekl, jak by takový proces měl opravdu vypadat, samozřejmě za pomoci odborného konzultanta. Je vhodné aktivně zapojit všechny zúčastněné strany k navrhování budoucího stavu procesů, např. v rámci workshopů. Navíc díky tomu i určíte potřebné akce a činnosti, které je nutné provést, aby se dosáhlo požadované cílové podoby procesu. A úkolem konzultanta je vést svého klienta tím správným směrem, nikoliv ho tímto směrem tlačit.
Přeloženo z příspěvku: Why You Should Never Dictate Change?
Autor: Craig Reid
Přeložil: Pavel Ondra